
Utviklingsgruppe
"SJEL OG SAMFUNN"
Samtaler om personlig vekst og samfunnsendring
Oppstart høst 2026

Vi lever i en tid hvor altfor mange føler seg stresset, slitne og frakoblet – både fra seg selv, andre mennesker og det som gir livet mening. Samtidig lengter de fleste av oss etter det samme: indre ro, tilhørighet, kjærlighet, mening og følelsen av å være gode nok.
Samtalegruppen 'Sjel og Samfunn' tar utgangspunkt i ideen om at fred og harmoni i verden begynner i det enkelte mennesket. Når mennesker får det bedre med seg selv, blir det lettere å skape gode relasjoner, trygge familier, sunnere arbeidsmiljø og et mer menneskelig samfunn.
Den bygger på antakelsen om at mangelen på fred og harmoni i vår kultur er et kollektivt uttrykk for at svært mange individer sliter med dårlig selvfølelse, indre uro, ensomhet og emosjonell smerte.
Samtalegruppen 'Sjel og Samfunn' tar utgangspunkt i ideen om at fred og harmoni i verden begynner i det enkelte mennesket. Når mennesker får det bedre med seg selv, blir det lettere å skape gode relasjoner, trygge familier, sunnere arbeidsmiljø og et mer menneskelig samfunn.
Den bygger på antakelsen om at mangelen på fred og harmoni i vår kultur er et kollektivt uttrykk for at svært mange individer sliter med dårlig selvfølelse, indre uro, ensomhet og emosjonell smerte.

Gruppen er inspirert av foredragsserien 'Hvordan hele verden – én sjel om gangen' som utforsker hvordan hver og en av oss kan gjenvinne kontakt med oss selv, indre balanse og styrke gjennom personlig utvikling.
De utfordringene vi står overfor som samfunn krever både ytre og indre forandring. Vi må fortsette å arbeide for mer rettferdige og menneskevennlige systemer, men vi må samtidig erkjenne at ingen samfunnsmodell kan gi mennesker den indre tryggheten, kjærligheten og meningen som bare kan utvikles innenfra.
En bedre verden skapes derfor både gjennom kollektiv handling og personlig vekst.
VELKOMMEN!
Påmelding ikke nødvendig.
De utfordringene vi står overfor som samfunn krever både ytre og indre forandring. Vi må fortsette å arbeide for mer rettferdige og menneskevennlige systemer, men vi må samtidig erkjenne at ingen samfunnsmodell kan gi mennesker den indre tryggheten, kjærligheten og meningen som bare kan utvikles innenfra.
En bedre verden skapes derfor både gjennom kollektiv handling og personlig vekst.
VELKOMMEN!
Påmelding ikke nødvendig.

